Развитие мелкой моторики рук как фактор подготовки детей к школе

Автор: Цуркану Алла Василевна
Статья освещает важность развития мелкой моторики рук в подготовке детей к школе. Подчеркивается, что развитие моторных навыков влияет не только на физическое состояние ребенка, но и на его когнитивные способности, речь, внимание и координацию. Описаны методы, способствующие развитию мелкой моторики, такие как рисование, лепка, игры с конструкторами и мозаиками, а также вырезание и шнуровка. Важность активного участия воспитателей и родителей в этом процессе также акцентируется, поскольку они создают поддерживающую среду для детей как в детском саду, так и дома. В результате, развитие мелкой моторики помогает ребенку успешно адаптироваться к школьному обучению и развить ключевые навыки для будущей учебной деятельности.
Статья.docx

Комплекс игр и упражнений, направленных на развитие мелкой моторики и подготовку руки ребенка к письму

Автор: Колчина Елена Николаевна
В данной статье опубликованы пальчиковые игры и упражнения, игры с мелкими предметами, графические упражнения, игры и упражнения на развитие зрительно-моторной координации, пространственного восприятия, на развитие произвольного внимания и самоконтроля, упражнения на развитие кинестетического праксиса, на развитие моторики для подготовки к письму. Также представлены рекомендации по использованию комплекса игр и упражнений.
Комплекс игр и упражнений.docx

Хоглуг уруг

Автор: Кол Чочагай Дмитриевна
Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение детский сад «Радуга» Тоджинского района Республики Тыва

Открытое занятие по развитию родной тувинской речи в старшей группе
по теме: А.Шоюн шулук «Хоглуг уруг»

Воспитатель: Кол Чочагай Дмитриевна

Адыр-Кежиг 2025г
Улуг болук уругларынга торээн тыва дылын сайзырадырынга ажык кичээлдин тургузуу Темазы: А.Шоюн шулук «Хоглуг уруг» Сорулгалары:
ооредиглиг сорулгазы: уругларны состу шын , тода кылдыр адаарын чедип алыры; Шулуктун маадырынын аажы-чанын тыварынга болгаш утказын чугаалап билиринге ооредири.
Эдип-чазаар сорулгазы: уругларнын кичээнгейин бедидери, дыл домаан сайзырадыры.
Кижизидилгелиг сорулгазы: уругларны чараш аажы- чанга кижизидери.
Словарлыг ажыл: хоон, арын шимчээшкиннери.
Дерии: ѳѳредилге ному, чуруктур, ИКТ, картондан кезип каан кижи хевири, ангы-ангы арын шимчээшкиннерин коргускен бичии арыннар чуруктары, ангы-ангы хоон илередип турар уннер.
Кичээлдиң чорудуу. Ι.Организастыг кезээ.
Уруглар башкынын мурнунда сандайларында шын, дорт олуруп алган олурарлар.
Башкы: Экии, уруглар! (Экии) Бо хун болза мен силерни тыва чугаа сайзырадылгазынын кичээлинде Александр Сан-оолович Шоюннун «Хоглуг уруг» деп шулуу биле таныштырар мен. Кончуг кичээнгейлиг дыннаар силер шуве, уруглар! Шулукту кичээнгейлиг дыннааш, мээн салган айтырыгларымга харыылаар силер.
Шулукту башкы аянныг номчуур.
Александр Сан-оолович Шоюн шулук «Хоглуг уруг»
Кожа орээн бантиктери
Ховаганнар сагындырар
Шевер, чараш бичии уруг
Сергек, хоглуг ырлап бар чор
Садигимде, оой-ээй
Ойнаар-кызым, оой-ээй
Сагынган боор, оой-ээй
Чассыдып каайн, оой-ээй
Оорлеринин аразында
Оорушкулуг, чазык чаннап
Ойнаар-кызын амдыы уруг
Оожум чаптап ырлап олур
Авам, ачам, оой-ээй
Ажылында, оой-ээй
А мен мында, оой-ээй
Сээн-биле оой-ээй
Каш-каш янзы ойнаарактар
Катап эрги туружунда
Орлан уруг хулумзуруп
Олар биле байырлашкан
Бажынымче, оой-ээй
Чанарым ол, оой-ээй
Чалгаараавас, оой-ээй
Байырлыг че, оой-ээй
Номчаан шулуунун утказын уруглар биле сайгарып, билдинмес сѳстерни тайылбырын кылыр.
Башкы: шулукте кымнын дугайында бижээн-дир, уруглар? (уругларнын харыылары)
Башкы: Эр-хейлер, шын-дыр, шулукте силер ышкаш бичии уругнун дугайында бижээн. Ол бичии уруг чуну канчап турар-дыр, уруглар? (уругларнын харылары)
Башкы: Шын-дыр, ийе, уруглар! Шулукте бичии уруг ооруп-хоглеп, ырлап турар шээй. Ол бичии уруг кымга ырлап берип турар-дыр? (уругларнын харыылары)
Башкы: Эр-хейлер, уруглар! Уруглар, мен бо шулукту силерге номчуп берип турумда силер кончуг кичээнгейлиг дыннап олурган болгай силер. Ол шулукте бичии уруг кандыг хооннуг деп бодаар силер? (Уругларнын харыылары)
Башкы: Уруглар, хоон дээрге чуу деп чувел билир силер бе? (уругларнын харыылары) Хоон дээрге бар шейк, уруглар, кижинин амгы уеде ишти-хоннунун байдалы болур дийн, уруглар. Орустап чугаалаарга «настроение» дээн сос дийн уруглар. бо билдинмес состу сак5тып алыр кылдыр катаптаптаалынарам, уруглар.
Башкы уруглар биле катай «хоон — настроение» деп состу 3-4 катап катаптаарлар.
II. Кол кезээ:
Башкы: уруглар ам-на хоон деп состун утказын билип алган болганывыста шулукте уругнун хоону кандыг-дыр чугаалап корээлинерем.
(уругларнын харыылары).
Башкы: Уруглар, кижинин хоонун бистер оон арнынын шимчээшкиннеринден, унунден база билип кааптар шээй бис. Арыннын шимчээшкини дээрге чуу деп бодаар силер, уруглар?
(уругларнын харыылары) Арыннын шимчээшкиннери дээрге орус дыл кырынче очулдурарга «мимика» дээн шээй, уруглар. Бистер бо ооренип алган чаа чуулувусту утпазы биле катаптаалынарам че, уруглар, «арыннын шимчээшкиннери» – «мимика». (башкы уруглар биле 3-4 катап катаптаарлар).
Ам мен силерге чуруктар коргузер мен, силе рол чуруктарда кижилернин арнынын шимчээшкиннеринден ол кижилернин хоонун шын тодарадып, тып корунерем, уруглар.
Башкы телевизорга ангы-ангы чуруктар коргузер. Уруглар ол чуруктарже коруп алгаш ол коргускен кижилернин хоонун тыварлар.
Оюн: «Кижинин хоонун шын илередип коргус»
Башкы уругларны столдарже олуртуп алыр. Уруг бурузунге ангы-ангы картондан кылган кижи хевирлерин улеп бээр. Уруглар башкынын берген даалгазы йозугаар ол кижилерге ангы кезип кылган арыннарны шын чыпшырар.
Башкы: Эр-хейлер, уруглар. Дыка щын кылдыр даалганы куусеттинер. Ам ол чыпшырып кылып алган кижилеринер ышкаш арнынар шимчээшкинин оскертип корунерем, уруглар.
Уруглар башкынын даалгазы езугаар боттарынын арнынын шимчээшкинин оскертирлер.
Башкы: Эр-хейлер, уруглар! Ам бичии сула шимчээшкинден кылыптаалынарам, уруглар.
Сула шимчээшкин
Зарядкалап туруп кээл, Холдарывыс кодурээл.
Холдар-биле часкаалы, Бирээ,ийи ,уш
Буттар-биле тепсээли.
Бирээ, ийи, уш. (Ору шураар) Башкы: Эр-хейлер, уруглар.
Оюн: «Хоонун шын илерет»
Башкы: Ам база бичии оюндан ойнаптаалынарам, уруглар? Мен силерге ам ангы-ангы уннер салып бээр мен, силер ол уннерден ол кижилернин хоонун илередип тывар силер шуве.
Башкы уругларга ангы-ангы уннер дыннадыр. Уруглар ол уннернин ээлеринин хоонун шын илередип тыварлар.
Башкы: эр-хейлер, уруглар.
Катаптаашкын
— Бо кичээлде чуну оорендивис, уруглар?
— Шулукте уругнун хоону кандыг болган ийик?
— Хоон дээрге чуу болган ийик, уруглар?
— Кижинин хоонун кайыын билип ап болур болган ийик, урулар?
Туннел
— Эр-хейлер, уруглар. Кичээл солун болду бе? Моон биле кичээливис доозулган, четтирдим, уруглар, эки кичээлдээнинер дээш.

хоглуг уруг.docx

курсовая работа

Автор: Неткачёва нна Олеговна
Курсовая работа на тему сюжетно-ролевая игра как средство формирования уважительного отношения к труду взрослых у детей, под руководством преподавателя Журавлёвой Татьяны Юрьевны
курсовая работа сюжетно-ролевая игра.docx

МАДОУ Д/С № 86 «Былинушка»

Автор: Гаврилова Наталья Алексеевна
Рабочая программа группы компенсирующей направленности на учебный год по всем областям с задачами и комплексно-тематическим планированием
ПРОГРАММА ИСКУСНЫЕ ПОВАРЯТА.docx