Автор: Подаруева Татьяна Николаевна
Тема урока: Animals.
Цели урока:
Задачи урока:
Социокультурная задача: привлечение интереса к миру животных.
Материалы учебных пособий: «Spotlight 3. Английский в фокусе»
Оформление доски: цветные магнитные буквы.
Оснащение урока: наглядный материал (изображение животных на слайдах презентации)раздаточный материал: карточки с грамматическим и лексическим материалом, анкеты.
Оборудование: компьютер, колонки, проектор, интерактивная доска.
ХОД УРОКА
I. Организационный момент
Teacher: Good morning, сhildren!
Pupils: Good morning!
Teacher: I’m very glad to see you! Sit down, please. Let’s begin our lesson. What date is it today?
Pupils: It is the 27-th of April.
Teacher: What day of the week is it today?
Pupils: It is Thursday.
Teacher: Now, tell me what is the theme of our lesson today? (Название темы указано на доске)
Students: Animals.
Teacher: Well done. There are a lot of animals. Some of them you have already known and some of them are unknown to you. So what animals do you know?
Pupils give their own answers.
Звучат названия животных (cat, dog, mouse, fox, wolf, bear, elephant, bird, frog, kangaroo, lion, crocodile, monkey).
II. Работа со словарем, с презентацией, изучение нового материала
Teacher: Please, look at the board. Do you see the new words? Let’s write them down. So open yournotebooks.
На доске выписаны новые слова с переводом. Учащиеся выписывают их в словарь.
Учитель запускает презентацию, где на слайдах 1, 2 и 3 показаны изображения животных и их названия на английском.
Teacher: Ok, now let’s read the names of the animals all together. First, listen to me carefully and then repeat in chorus, please.
Учащиеся хором повторяют слова за учителем.
III. Выполнение заданий на карточках
Teacher: Well-well, time for a game. Now shut your books. You will get two cards with the name of the animals. In the first card put the missing letter in the gap. In the second, change the letters to get the name of the animal.
Ребятам раздаются карточки с названиями и изображениями разных животных. В первой карточке ребята должны вставить в словах пропущенные буквы. Во второй, поменять буквы местами, чтобы получилось название животного.
Card 1. Посмотри на картинку рядом со словом и встать в слово пропущенные буквы.
G_ra_fe (giraffe)
Ch_m_ (chimp)
Che_ta_ (cheetah)
S_ide_ (spider)
S_ak_ (snake)
_ort_ise (tortoise)
Card 2. Посмотри на картинку рядом со словом и поменяй буквы местами так, чтобы получилось название животного.
torpar (parrot)
tegir (tiger)
clame (camel)
sahkr (shark)
hwela (whale)
diplonh (dolphin)
Teacher: Well, now let’s check you answers.
По слайду 4 учитель и учащиеся проверяют правильные ответы.
Teacher: Who has no mistake? Raise your hand!
Ученики поднимают руки
Teacher: Well done! Who has one or two mistakes?
Ученики поднимают руки
Teacher: Good of you!
IV. Обучающая игра с мячом
Teacher: Let’s play with the ball. Answer my questions when you catch it.
Teacher: Which animals can swim?
Pupils: whale, dolphin, shark, crocodile, penguin
Teacher: Which animals can fly?
Pupils: bat, parrot, fly
Teacher: Which animals can run?
Pupils: dog, cat, rabbit, lion, cheetah, tiger
Teacher: Which animals have got a tail?
Pupils: camel, tiger, lion, giraffe, kangaroo
Teacher: Which animals are big?
Pupils: bear, elephant, whale
Teacher: Which animals are small?
Pupils: frog, mouse, fly
Teacher: Which animals do you like?
Pupils give their own answers.
Teacher: Which animals are you afraid?
Pupils give their own answers.
Teacher: Have you got any pets at home? What pet have you got?
Pupils give their own answers.
V. Работа в группе
Teacher: Now let’s divide into three groups. Each of you will get a questionnaire. Your task is to answer the questions and ask your groupmates about their pets. So which is the most popular pet in your group?
What are pets’ most popular names?
Класс делится на три группы (по колонкам). Каждому выдается анкета. Ребята отвечают на вопросы про домашних животных сами и затем задают вопросы друг другу, чтобы выяснить, какое в их группе самое популярное животное.
Questions |
Yes |
No |
||||
1. Have you got a pet?
|
j |
|
||||
|
Dog |
Cat |
Hamster |
Fish |
Parrot |
|
2. What pet have you got? |
|
|
|
|
|
|
3. What’s its name? |
|
|
|
|
|
После опроса подводятся итоги, какие самые популярные животные и клички в России.
Teacher: How many cats have you got? How many dogs…? How many hamsters…? How many parrots…? …
What are the most popular names of the pets in Russia? Let’s start with parrots names. Do you know any cats’ names? What about dogs’ names?
VI. Исполнение песни, физминутка
Teacher: You know, animals can run, swim, fly and crawl. And what can you do? Let’s rest and sing an action song.
Учитель запускает слайд с текстом песни. На компьтере включается песня. Дети сначала поют песенку вместе с учителем.
Teacher: Now, stand up, please!
Затем песня включается еще раз. Учитель и учащиеся встают из-за парт. Учащиеся повторяют движения за учителем.
The Can Can Song
Can, can you dance
like I can?
Can you sing
like I can?
Can you run
And can you jump
like me?
Can, can you walk
like I can?
Can you talk
like I can?
Can you swim
And can you climb
Like me?
….